Znojemsko.info

TRASA C1: PO VYHLÍDKÁCH PODYJÍ

Cyklo trasa

Znojmo – Kraví hora – Sealsfieldův kámen – Devět mlýnů – vinice Šobes – Podmolí – Králův stolec – Hradiště – Znojmo
Celou trasu absolvujeme po modré cykloturistické trase č. 5000. Od rozcestníku pod Znojemskou přehradou stoupáme přes Kraví horu, Konice a Popice (možnost odbočit po zelené cykloturistické značce na Sealsfieldův kámen (foto) – cykloturistická trasa č. 5001). Obě trasy se setkávají nad obcí Havraníky, odkud pokračuje cesta okolo rozcestníku Pod Šobesem, po visutém mostě přes řeku Dyji na vinici Šobes. Po prudkém stoupání je na hřebeni vyhlídka na meandrující Dyji. Dále pokračujeme přes rozcestník U Milíře, před obcí Podmolí odbočíme doprava a po polních a lesních cestách dojedeme k Andělskému mlýnu a na Králův stolec. Lesními, později polními cestami až na Hradiště, odtud serpentinami po silnici směrem na Znojmo ke Gránickému potoku a po jeho toku k výchozímu místu pod Znojemskou přehradou.

Výchozí místo

Znojmo, rozcestník pod Znojemskou přehradou

Terén

těžší, lesní a polní cesty, méně asfaltových úseků

Délka trasy

31,5km (zajížďka na Sealsfieldův kámen + 4km)

Občerstvení

vinice Šobes, U Obří hlavy

Určeno pro

pro trekingová a horská kola