13. 12. 2017- svátek má Lucie

Trasa P2: Sklepními uličkami na Lampelberg

Hnanice – Šatov – Chvalovice – Dyjákovičky – Ječměniště – Lampelberg (– Dyjákovičky)

plánek

Výchozí místo: Hnanice
Délka trasy: 18 km, tato trasa je možná i pro trekingová a horská kola
Terén: rovinatý až mírně zvlněný
Občerstvení: Šatov – Moravský sklípek, Hnanice – restaurace Devět mlýnů, penzion Vinohrad, šatovské a chvalovické sklípky, Lampelberg a sklep vinařství LAHOFER ve chvalovické sklepní uličce (v sezoně), obecní hospoda v Chvalovicích (u fotbalového hřiště)

Trasa vedená po zelené turistické značce začíná u směrovníku Fládnická (u bývalé PS roty v Hnanicích), kam můžeme dojít z centra Hnanic po žluté turistické značce (+ 1 km) nebo se na ni napojit či začít od hotelu Happy Star nad Hnanicemi směrem na Znojmo. Značka směřuje po silnici do Šatova, kde prochází unikátní sklepní uličkou, dále vede obcí okolo potoka Daníž ke směrovníku u železniční tratě (železniční stanice Šatov je vzdálena cca 1 km, což je další možný výchozí místo). Značka vede dále okolo Daníže (po levé ruce je vidět velký objekt opevnění Zatáčka, vybudovaný před 2. světovou válkou, který bývá nepravidelně přístupný) až ke chvalovické sklepní uličce, kterou zčásti prochází. Okolo fotbalového hřiště vede značka do centra Chvalovic a následně po cestě pro pěší a cyklisty dále okolo Daníže do Dyjákoviček. Zde se cesta lomí a pokračuje směrem na Ječmeniště okolo směrovníku U Ivana, po necelém kilometru odbočuje nalevo do kopce mezi vinohrady a má cíl u hrádku Lampelberg. Problematický je návrat - buď autem (je možné dojet až k hrádku), nebo další cca 4,5 kilometry do Dyjákoviček. Neznačená cesta vede severním směrem na místní asfaltovou komunikaci, po které pokračujeme vlevo, posléze alejí třešní a ořešáků ke křížení cyklistické trasy, následně pokračujeme rovně z kopce až na silnici, po které odbočíme doleva a dojdeme na autobusovou zastávku do Dyjákoviček. V budoucnu se počítá s vyznačením trasy do Slupi či Jaroslavic.
PARTNEŘI

Město Znojmo
Jihomoravský kraj
IT Consulting CZ Znojemský týden
Veškeré materiály (fotografie, mapy, texty) jsou chráněny autorským zákonem
a jejich použití musí být odsouhlaseno provozovatelem webu